Waiting

Sitter och väntar på att åka till Försäkringskassan för att gå igenom min ansökning av aktivitetsersättning.
Som det är nu gick mina sjukdagar ut i Mars och jag har klarat mig en halv månad på de ynka 6000 jag fick med tanke på att det var 3000 som var för min nuvande arbetsmarknadsblabla något, som jag som mest behöver svara på ett telefonsamtal från min handläggare på arbetsförmedlingen, så AMS inser att jag inte kan börja jobba, alls, ändå måste jag gå tre månader där med 3000:- i månaden att leva på. De RÅDDE MIG att gå till soc! Vilket jag måste göra i två månader.
Nu måste jag se till att få aktivitetsersättning för då kan jag åtminstone få erättning från feb-> retroaktivt.

Det är jävligt orättvist och kränkande att bli behandlad såhär! Jag började jobba när jag var 14, sedan dess har jag varit arbetslös som mest två veckor, anting arbetat arslet av mig eller så har jag varit sjukskriven! Men jag har fan betalat skatt, jag har gjort allt man skall, ändå blir man totalt förnedrad för att någon smart människa bestämt att man inte kan vara sjuk mer än X antal dagar!

Wish me luck!

0 comments:

About

Labels

Popular Posts