Land of Confusion

Efter förra inlägget grät jag i typ 6 timmar av och till, fick ut lite av att gå på MBTn även om jag tagit stesolid och ändå hade ångest. Jag pratade mycket om B där och det har känts mycket lättare efter det. Gårdagen var inte alls så jobbig, mest att jag tänkte på det fina vi hade och inte sorgen.

Hade en febertopp igår också, var hos läkaren för hostmedicin och jag fick som vanligt Cocillana. Det är lite jobbigt att den består av typ 80% socker och sen alkohol och morfin. Jag känner inget på den så förutom att man blir lite mysig i kroppen. Men läkaren undrade om jag skulle ta sänka ifall jag behövde penicillin vilket jag avböjde. Jag tror inte på penicillin om det inte är absolut nödvändigt och jag tänker inte ta det när jag är förkyld. No sir!
Men jag har så sällan feber också så jag gick runt och kände mig hög, skumt som fan.

Idag kommer A hem från sin "nya" i Tyskland och jag har sån ångest.
1. För att det har vart så lungt och dramafritt när han vart borta!
2. Jag är livrädd att han kommer stöta bort mig som vän nu när han hittat någon ny.

Ja, det låter väldigt motsägelsefullt, och det är det väl också antar jag. Men jag älskar honom som människa och vän och det kommer jag alltid att göra och mitt hjärta skulle verkligen krossas om vår vänskap försvann! DÅ skulle jag gå under!
Jag hoppas däremot att den nya kärleken kan få honom att se på mig mer som en vän och släppa alla flickvänskänslor. Det hade varit så himla skönt!
Jag tror att jag skulle slippa dramat då också.

Jag har slarvat med maten, ätit kinamat, pizza, druckit alkohol, ja ni fattar. Så jag är två hg från 60, vilket innebär skärpning för min del!
Mitt BMI har gått från 25,5 (71 kg) till 21,4 sedan maj, så jag borde väl inte klaga så, jag har ändå klarat 10 kilo, jag vet att jag klarar 10 till, iaf 8 till.

Ett litet problem på psyk är att min litium ssk väger mig varje gång vi ses, med andra ord kan de följa min vikt. Som tur var vägde jag typ 62 när första invägningen var, annars hade det nog varit lite mer alarmerande för de.
Måste egentligen palla mig iväg någon dag och göra proverna men eftersom ALLA är helt inkompetenta förutom på de riktiga labben (Danderyds sjukhus/Karolinska typ) och de måste sticka mig minst fem gånger måste jag inte bara komma ihåg när sista dos var, jag måste palla mig dit exakt 12 timmar efter sista dosen. Kommer INTE ta på vårdcental en gång till!

0 comments:

About

Labels

Popular Posts