The Secret

Upp och ner och in och ut. Typ så är mina tankar. Igår var en riktigt skum dag. Hela mitt perspektiv på verkligheten vändes upp och ner efter att ha sett en dokumentär, "The Secret". Innan dess hade jag varit på MBTn och gjort en karta över hur mitt liv ser ut just nu mer oro och problem.

Ju mer jag fokuserar på det negativa ju mer kommer det dras till mig, jag vill inte bli en glad positiv människa som alla andra, jag vet att livet är svårt och att jag alltid kommer ha det svårt och det är ju lite det som gör mig till mig, men jag vill kunna ha ett liv, ett riktigt liv, ett bra liv (enligt mig)!

A har slutat med antabus, vilket självklart oroar mig men igår, återigen, påminde jag honom att om han väljer alkoholen väljer han bort mig. Och nu snackar vi inte återfall utan att han verkligen faller in i missbruket igen. I sådana fall är det ett val från hans sida, även om jag kommer lämna honom rent tekniskt. Det är ett mardrömsscenario som jag inte vill tänka på eftersom vårt förhållande växer så det knakar nu när han äntligen kan tänka klart!

Ja, jag har i vart fall inte gått upp så fasligt mycket i vikt, eller jag har stått still antar jag men min mage är som en ballong och jag vet inte vad jag skall göra för att den skall bli normal.

Men på lördag har jag inflyttningsfest, skulle haft det förra fredagen men jag blev magsjuk.

The fukk do I know?

0 comments:

About

Labels

Popular Posts