Alkohol

Jaha. Haft en bra dag, fram tills nu då.
Var och tränade i morse, skönt som fan, tog ut mig. Tränade armar och cyklade en halvtimma. Sedan hem, duscha, sova lite och sen kom A.
Vi åt sill och potatis som man skall och det kan jag fan unna mig idag! No regrets där! Jag älskar sill och har gjort hela mitt liv, så är det om man är uppväxt på västkusten. ;)

Nu känns det sämre. A har börjat dricka igen på ett "kontrollerat" sätt. Jag tror inte på att han kan hålla det för fem öre, han är alkoholist och en alkoholist kan inte dricka alls!
Oavsett, när han tog första återfallet och sa att han skall börja dricka igen sa jag ifrån att om han skall dricka vill jag inte se det och jag vill inte prata med honom full.
Jag skall inte vara medberoende. Men jag skall följa med honom till beroendeenheten på tisdag för att få anhörigstöd. Han vill själv det!

Så nu sitter jag ensam, det är inte så jobbigt så, jag orkar inte fira midsommar och supa mig full, det skiter jag fullkomligt i faktiskt. Det jobbiga är att jag inte kan prata med A mer ikväll och hela grejen att jag drabbas av hans missbruk. Det är jobbigt som fan. Det är nästan så jag önskar att han gjorde en tabbe till så han fattar att en alkoholist kan inte dricka, alls! Visst, återfall förekommer, men att "dricka kontrollerat" är bara bullshit!

Fast en sak jag skall göra nu när han gått är att unna mig ett glas vin! Jag behöver det, skall ta mina sömntabletter nu också. Vill sova så jag slipper vara orolig över att A skall göra något dumt och fixera på att jag inte kan prata med honom och säga godnatt.

In other news; vikten går neråt. 61,6! Två kilo och jag är på femman! Snittar 600 kcal om dagen, vilket jag ändå tycker är för mycket, men vilken ätstörd tycker inte alltid att man äter för mycket?

0 comments:

About

Labels

Popular Posts