Just Hate Me

Fucking tröttsamt.

Jag hade en väldigt nära killkompis i många år men de senaste åren drog han bara ner mig. Sätter på jättedeppig musik när vi skall ha trevligt och jag insåg att han dessutom varit kär i mig en längre tid.
När jag ringde och mådde dåligt svarade han inte, vissa gånger hörde han inte av sig på två månader. Inte ens ett sms med "jag mår dåligt just nu och orkar inte". Bara totalt ignorerade mig, medan jag ALLTID funnits där för honom.

När jag låg inne senaste gången skickade han ett sms om att han var på väg till psyk. Jag fick panik och sa till personalen att vi haft sex (vilket är sant, någon gång när jag var typ 19 men ändå). Han hamnade på en annan avdelning och sedan var han sur över att jag inte ville träffas därinne.
Detta var precis efter att B dött och jag låg inte inne för att hänga med mina kompisar. Jag låg inne så jag bla kunnat slippa mgås med människor, jag orkade inte det just då! Men han tyckte bara synd om sig själv.

Och det är den röda tråden, han tycker så jävla synd om sig själv, drar fram bilder på folk som skadat sig eftersom han är en självskadare grande.
Så han har varit destruktiv för mig de senaste två åren. Men men.

Spiken i kistan blev när han skrev "babe" och "puss" å så till mig och det såg A. Inte att han gick in på mobilen utan mobilen lyser ju upp när man får ett sms. A blev jätteledsen och arg eftersom han kände att de två var vänner.
Så jag skrev ett sms om att min vän inte kunde skriva sånt. Det han kunde gjort så både jag och A hade blivit nöjda hade varit ett "Förlåt, jag är van att skriva så men jag respekterar såklart att du är upptagen nu". Så lätt hade det kunnat vara!
Men icke.
Han började tjafsa emot, skrev en massa jävla skit vilket fick A att se rött och mig bara att bli ledsen att han inte kan respektera mitt förhållande och min pojkvän.
Det blev droppen och jag sa att jag inte vill ha mer med honom att göra.

Efterspelet är att han med jämna mellanrum försöker kontakta mig, tillslut har jag bara ignorerat honom men när han addade mig på Facebook fyra gånger på två veckor fick jag nog och blockade honom i förrgår.
I morse såg jag att han skickat ett sms där han frågade om jag blockat honom. VAD är det som inte sjunker in? Tror han att A har totalkontroll över mig och att det egentligen är A som förbjudit mig att ha kontakt med honom? Eller så kanske det är så att han önskar det!

Just nu vet jag inte om jag skall skicka ett svar där jag återigen förklarar att jag inte vill vara hans vän längre eller om jag skall fortsätta ignorera honom. Det lutar åt det sistnämnda, om han inte fattar efter att jag blockat honom vet jag inte vad som biter.

Så jävla tröttsamt!

Hade dessutom gått upp i vikt vilket inte direkt gjorde mitt humör bättre!

Time for the gym!




0 comments:

About

Labels

Popular Posts